Vanliga frågor
Leverans och transport
Leveransen var skadad eller trasig när jag tog emot den. Vad gör jag?
Börja med att anmäla felet direkt till transportören. För att vi ska kunna anmäla skadan från vårt håll behöver du även maila in bilder och information om antalet skadade artiklar till info@dellback.se.
Sortiment
Vad betyder Dellbackmärket?
Vårt Dellbackmärke är en dekal som visar vilka varor som uppfyller våra kriterier kring hantverksmässig tillverkning. Läs mer om Dellbackmärket här!
Vad betyder Delibutikmärket?
Varor med Delibutikmärket är stängda för mataffärer inom dagligvaruhandeln och kan enbart köpas av övriga butiker. Detta val görs av producenten som själv väljer vilka butikstyper sortimentet ska vara öppet för.
Jag saknar min favoritvara hos er, kan ni ta in den?
Dellback har inte alla varor, eftersom vi jobbar med ett utvalt sortiment från våra producenter. Vi är dock alltid öppna för fler samarbetspartners som jobbar med mathantverk. Tipsa oss om varan och berätta gärna för producenten att du vill köpa deras varor via oss så försöker vi hitta en lösning.
Varför har ni inga kylvaror i ert sortiment?
Vårt mål är att berika den svenska landsbygden med en större tillgång av sortiment och i dagsläget har vi tyvärr inte transportmöjligheter att inkludera kylvaror.
Har ni någon fysisk butik jag kan besöka?
Vi har ingen egen fysisk butik, men många återförsäljare i hela Sverige. Du hittar hela listan här! Tänk på att butikernas sortiment varierar – för att vara säker på att en produkt eller producent finns i butiken är det bäst att kontakta återförsäljaren först och fråga. Om butiken inte har varan hemma kan de enkelt beställa den hos oss. Ett perfekt tillfälle att tipsa om dina favoritvaror!